Sayfalar

24 Haziran 2010 Perşembe

Fark Etmeden

"Söylediklerim bomboş
İncir çekirdeğini doldurmaz
Yapamadıklarımız yaptığımızın sisinden görünmez
Başkasını dinlemem
Hiç kimseye güvenmem
Sonra dünya siyah olmuş, neden?
Ben hiç fark etmeden

Ardımda çöplük bıraktım
Hiç bıkmadan hep attım
Beton beton büyüttüm
Hiç sormadan uyudum yattım
Bunu böyle kim yaptı
Ben orada yoktum ki
Sonra dünya siyah olmuş, neden?
Ben hiç fark etmeden

Çocuğuma ders olsun diye
Tuttum bir tokat attım
Konuşmak anlaşmak varken
İlk fırsatta kavga ettim
Güç her şeyin başı derim
Ardından düşüncelerim
Sonra dünya siyah olmuş, neden?
Ben hiç fark etmeden

Politikadan bıkmıştım
Hak hukuk derken batmıştım
İşler yolunda değil diye
Suçu başkasına atmıştım
Küçük birikimlerim bana yeter derim
Sonra dünya siyah olmuş, neden?
Ben hiç fark etmeden""

Bülent Ortaçgil den dinledim  bu şarkıyı...
    Sahtekarlıkla dürüstlük  arasında, kaytarmakla işini adam gibi yapmak  arasında ,nefretle sevgi arasında, zulümle  adalet arasında, haksızlığa karşı susmakla baş kaldırmak  arasında, arsızlık, açgözlükle  paylaşmak arasında , yalanla gerçek  , savaş ile barış  v.b   v.b  v.b   v.b arasında incecik bir çizgi var..Bir adımda  çizgiyi geçebilirsin  hiç önemsemeden, gündelik hayatın içinde, ayrıntılara dikkat etmeden .Aslında farkında olarak , kalabalıkların içinde   saklanarak  böcek gibi..Bu konu çok bireyseldir ve basittir. Mavilerden  bir dünya  istiyorsak önce kendimiz mavi olmalıyız yaşamın her anında. Sorumluk tamamen bizdedir, hiç bir özrümüz yoktur.

Sözleri kadar müziği de iyiydi  bu şarkının...

Bu aralar Bülent Ortaçgil in şarkılarını çok dinledim , çok sevdim...
"Olmalı mı olmamalı mı
Yoksa hiç değişmemeli mi
Ama ben değişmezsem, ben olamam ki "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder